loading...
.
قولونج با ظاهری جدید
%75
ما با شما بهترین هستیم
امير بازدید : 255 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

خداوندي كه امام دوازدهم حضرت مهدي (عج) را نزد خود نگهداشته است

خداوندي كه اين همه نعمت ها را داده بدون هيچ چشم داشتي ولي ماكه نميتونيم تشكر كنيم اگه شما ميتونين التماس دعا مارو هم دعا كنين

اين بخش رو تازه راه اندازي كرديم (12مرداد 1392)باشد كه خداوند با اين امر كوچك مارا از ياران امام مهدي(عج) قرار دهد

انشاالله

براي اينكه مشاهده اين پست براي همه گان مقدر باشد اين پست را مخصوص همه گان نوشتم تا همه استفاده بكنن

 (اينو بدونين كه براي اين پست خيلي زحمت كشيدم و خودم تايپش كردم واصلا راضي نيستم كپي كنيد چه با ذكر منبع چه بي ذكر منبع در هر صورت من ازتون نمي گذرم)

 

لطفا به ادامه برين

عناوين مطالب                                

امام مهدي(عج)

 

پنهان بودن تولد

 

غيبت كوتاه و غيبت طولاني

 

ارتباط مردم با امام زمان در زمان غيبت

 

اثر هاي خوب غيبت

 

فايده هاي انتظار

 

امتحان بزرگ

 

امام در ميان مردم

 

وقت ظهور

 

وظيفه ما در زمان غيبت

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

امام دوازدهم

 

 

امام مهدي(عج)

در سحرگاه روز جمعه 15 شعبان سال 255 در شهر سامرّا نوزادي متولد شد كه نامش را مهدي گذاشتند.نام پدر بزرگوار اين نوزاد امام حسن عسكري (ع)و نام مادرش بانويي با ايمان به نام نرجس بود. خبر اين نوزاد را رسول خدا (ص)  وامامان داده بودند. اين امام بزرگوار،بعد از تولد ، دو دوره از نظر ها پنهان شد:دوره اول غيبت كوتاه و دوره دوم غيبت طولاني .مسلمانها اعتقاد دارند كه روزي به خواست خدا حضرت مهدي(عج)ظهور و قيام ميكند.

بايد دانست بيشتر دينهاي دنيا به وجود رهبري نجات بخش اعتقاد دارند . پيروان يهود،پيروان حضرت عيسي ،‌زردشتيهاوهندوها مثل ما مسلمانها در انتظار انسان بزرگي هستند كه به زودي مي آيد تا با ظلم و فساد بجنگد و دنيا  را پر از عدالت و درستي كند.

خداوند در قرآن كريم ميفرمايد :{ما ،در زبور داوود و تورات موسي نوشتيم كه بندگان شايسته ما وارث زمين خواهند شد.}

همچنين در قرآن ميخوانيم :{خداوند به  كساني از شما كه ايمان آورده اند و كارهاي شايسته كرده اند وعده داده است كه آنها را در زمين خليفه و جانشين سازد.

اعتقاد به مهدي موعود(عج)در ميان مسلمانان

پيغمبر اسلام و همه امامان ما درباره حضرت مهدي سخنان فرواني گفته اند. آنها هر وقت فرصت مناسبي پيش مي آمد درباره غيبت طولاني ،قيام مهدي(عج)و نشانه هاي مهمّ ديگري كه به حضرت مهدي (عج) مربوط مي شد خبر داده اند.

درحقيقت مسلمانها از همان شروع تاريخ اسلام ميدانستند كه روز مهدي (ع) قيام ميكند و مظلومان رانجات ميدهد. مخصوصاَ شيعيان و دوستداران اهل بيت در همان وقت از امامان معصوم پيروي ميكردند،منتظر امامم مهدي (عج) هم بودند.

پيغمبر فرمود قيامت بر پا نمي شود ،مگر آن كه مردي از اهل بيت من كه اسم او اسم من است،كارها را به دست گيرد.

همچنين رسول خدا فرمودند :{قائم(امام قيام كننده)از اولاد من ،اسم او اسم من،لقب او لقب من،سنّت و روش او سنّت و روش من است.او مردم را به راه من و كتاب خدا دعوت مي كند.هر كسي با او مخالفت كند با من مخالفت كرده است. هر كسي غيبت او را انكار كند مرا انكار كرده است.}

امام زين العابدين (ع) فرمود:{امام قائم ما شباهتهايي به همه پيغمبران دارد:

در طولاني عمر به حضرت نوح(ع)شبيه است.

در پنهان بودن تولد مانند ابراهيم (ع)است.

مثل موسي براي مدتي غايب مي شود.

مثل عيسي(ع)مردم درباره ايشان اختلاف نظر دارند.

مثل محمّد(ص)به شمشير دست ميبرد و ظالمان و فاسدان را نابود ميكند.

مثل ايّوب بعد از تحمّل گرفتاريها و رنجها پيروز ميشود}

پنهان بودن تولد امام

خليفه هاي ستمگر بني اميّه  و بني عبّاس از هيچ گونه سختگيري نسبت يه امامان پاك ما كوتاهي نمي كردند.اين شدت آزار ها و اذيّتها مخصوصاَ از زمان امام صادق(ع)شدّت بيشتري پيدا كرد.

چون مردم ،خاندان رسول خدا را دوست داشتند و علاقه و احترام  آنها نسبت به اين پيشوايان بزرگوار و علاقه و احترام آنها نسبت به اين پيشوايان بزرگوار روز به روز بيشتر مي شد ،براي همين خليفه هاي عبّاسي حكومت خودشان را در خطر نابودي مي ديدند.عبّاسيان شنيده بودند كه مهدي (عج)از نسل پيغمبر ،از خاندان امامان  و فرزند امام حسن عسكري(ع)است.او دنيا را پر از عدل مي كند . عبّاسيان امام حسن عسكري را به سامّرا آوردند و ايشان  را زير نظر داشتند.آنها كوشش مي كردند تا از تولد اين كودك جلوگيري كنند،امّا خداي بزرگ اراده كرد كه اين نوزاد مبارك متولّد شود و همه تلاشهاي دشمنان بي اثر بماند.

خداوند تولّد حضرت مهدي(عج) را مثل تولّد حضرت موسي (عج)وحضرت ابراهيم (ع)از چشم اين ناپاكها دور كرد.در حالي كه دوستان و ياران بسيار نزديك امام حسن عسكري (ع)فرزند ايشان را ديده بودند.

بعد از ايشان امام حسن عسكري (ع)‌،مردم مهدي موعود (عج)را ديدند .ايشان بر جنازه پدر نماز خواندندو بعد از نظرها پنهان شدند.

وقتي حضرت مهدي (عج)به دنيا آمد،تا زمان شهادت پدرش ،دوستان و فاميل نزديك،او را در خانه پدر ميديدند.امام حسن عسكري(ع)براي حفظ جان فرزندش ،امام مهدي(عج)را پنهان ميكرد ،امّا هر وقت فرصت مناسبي پيش مي آمد ، وجود مبارك او را به دوستان مورد اطمينان خود نشان مي داد تا آنها به همه شيعيان بگويند و در آينده به گمراهي نيفتند.

احمد ابن اسحاق يكي از بزرگان شيعه و از ياران نزديك امام عسكري (ع)بود او ميگويد:به خدمت امام عسكري(ع)رسيدم،مي خاستم بپرسم چه كسي جانشين شما مي شود هنوز سوال نكرده بودم كه حضرت فرمود :{اي احمد !خداي بلاند مرتبه ،از همان وقت كه اسنان را آفريد ،زمين را از حجّت (امام و راهنما)خالي نگذاشت و تا قيامت هم خالي نخواهد گذاشت به خاطر وجود مبارك امام است كه خداوند بلا را از زمين دور ميكند ،باران نعمت الهي مي بارد و نعمتها و بركتهاي زمين آشكار ميشود.}

پرسيدم :{اي پسر رسول خدا ،جانشين شما بعد از شما كيست؟}

امام با عجله به داخل خانه رفت . وقتي برگشت پسر سه ساله اي كه صورتي زيبا مثل ماه داشت بر دوش ايشان بود .فرمود :{اگر پيش خدا عزيز نبودي ،پسرم رابه تو نشان نمي دادم اسم و لقب او اسم و لقب رسول خداست.او از زمين را از حقّ و عدالت پر مي كند همان طوري كه از ظلم و ستم پر شده است . اي احمدى به خدا قسم او از نظر ها پنهان مي شود و در زمان غيبت  تنها كساني نجات پيدا ميكنند كه امامت او را قبول ميكنند.آنها بر اين اعتقاد استوار و محكم هستند و براي ظهور او دعا ميكنند.}

پرسيدم آيا نشانه اي دارد كه دلم به آن اطمينان بيشتري پيدا كند؟}

در جواب من آن پسر كوچك به زبان عربي فرمود :(من بقيه الله در زمين هستم . همان كسي كه از دشمنان انتقام مي گيرد. اي احمد !وقتي چيزي را با چشم خودت ميبيني به دنبال اثر آن نگرد.)

وقتي ظهور ميرسد ،مردم ميفهمند كه طولاني شدن دوره غيبت به  علت غفلت  و ناداني هاي خودشان بوده است .اگر زودتر آمادگي پيدا ميكردند ،امام ظهور مي كرد ،امّا به جاي اينكه خودشان را اصلاح كنند به رژيم هاي فاسد دل مي بندند و گمان ميكنند ميتوانند دردي از دردهاي خود را دوا كنند.

غيبت كوتاه و غيبت طولاني

بعد از شهادت حضرت امام حسن عسكري(ع)،غيبت كوتاه امام زمان (عج) شروع شد و 69 سال طول كشيد . بعد از آن ،غيبت طولاني آغاز شد و تا زمانيكه امام ظهور كند ادامه دارد .در دوره غيبت كوتاه ،رابطه مردم با امام به طور كلي قطع نشد.شيعيان ميتوانستند از طريق نماينده هاي مخصوص با امام تماس بگيرند ،سوال هاي خودشان را با ايشان در ميان بگذارند و حتي خودشان وجود مبارك حضرت را زيارت كنند. در حقيقت اين 69 سال دوره آمادگي براي غيبت طولاني بود .

در غيبت طولاني رابطه مردم با امام قطع شد. از آن به بعد مسلمانها وظيفه دارند كه تا زمان ظهور آن حضرت براي حلّ مشكلات خود به اشخاص فقيه و آگاه به قانو نهاي دين،مراجعه كنند.

اگر از اول ،غيبت طولاني شروع مي شد ممكن بود عدّهاي گمراه شوند.

در طول 69 سال ذهن كم كم آماده غيبت طولاني شد .در غيبت كوتاه بعضي از شيعيان امام را به چشم خودشان ديدند،عدّهاي هم از طريق نماينده هاي مخصوص آن حضرت ،ايشان را ملاقات كردند.اينها باعث شد همه مسلمان ها به توّلد و زندگي حضرت مهدي (ع) اعتقاد كامل پيدا كنند.

ارتباط مردم در زمان غيبت

نماينده هاي مخصوص امام زمان (عج) پرهيز كار ترين مردم روي زمين بودند. همه شيعيان به آنها اعتقاد داشتند.در دوره غيبت كوتاه همه،پرسشهاي خودشان را به آنها مي گفتند و جواب امام را از طريق آنها مي گرفتند. به اين ترتيب مردم  با امام رابطه داشتند ،امّا بعضي از كساني كه ايمان بسيار قوي داشتند و بنده شايسته خدا بودند ،به وسيله همين نماينده ها به خدمت امام مي رسيدند و ايشان را از نزديك زيارت ميكردند.

حضرت مهدي(عج)درباره وظيفه مسلمانها در زمان غيبت فرمود:(اگر اتّفاق يا مشكلي براي شما پيش آيد از عالماني كه حديث هاي ما را ميدانند سوال كنيد. آنها حجّت و نماينده من بر شما هستند و من نماينده و حجت خداوند هستم)

به اين ترتيب همه كارهاي مربوط به مسلمان ها در زمان غيبت طولاني بايد زير نظر وليّ فقيه انجام گيرد.هرچند امامان قبل از اين ّبراي اشخاص فقيه ّ حقّ قضاوت و داوري و دادن فتوا را در نظر داشتند امّا مقام مرجعيّت و پيشوايي فقيهان از اين تاريخ يعني از شروع غيبت طولاني ،رسمي و قطعي شد و تا ظهور حضرت مهدي(عج)ادامه دارد.

اثر هاي خوب غيبت

كساني كه به مهدي (ج)‌ اعتقاد دارند ،در دلشان اميد و در سرشان فكر و انديشه  رشد ميكند . انسان هاي درستكار منتظر  هستند كه در هر لحظه ظهور كند. براي همين خود را آماده ميسازند ،به ديگران ظلم نمي كنند ،حقّ كسي را زير پا نمي گذارند براي عدالت  و برادري  تلاش ميكنند تا از زيارت امام محرم نشوند و حضرت از آنها راضي باشد . كساني كه به حضرت مهدي(عج) اعتقاد دارند،مثل خود او زير بار هيچ حكومت ظالمي نمي روند.

اعتقاد به امام زمان نبايد از اجتماع دوري كنيم و اجازه بدهيم كافران  و ظالمان اداره كارهاي ما را به دست بگيرند ،بلكه بر عكس ،ظهور امام بايد به  ما ما اميد بدهد تا تلاش كنيم و هرچه بيشتر به پيشرفتهاي بزرگ علمي و صنعتي برسيم و مشكلات خود را حل كنيم.

در شروع تاريخ اسلام ،مردم از رسول خدا شنيده بودند كه به زودي اسلام در سرتاسر دنيا پيروزيهاي بزرگي به دست مي آورد.اين مژده باعث تنبلي و كناره گيري  مسلمانها نشد.بلكه تلاش كردند و با فداكاري به هدف و مقصود رسيدند.

امروز مسووليّتهاي مهمّي به عهده مسلمانهاست كه بايد با صبر و حوصله به وظيفه خودشان عمل كنند.با هشياري از فرصتهاي مناسب استفاده كنند ،در جامعه حاضر باشند.خودشان به دستورهاي خدا عمل كنند ،ديگران را هم به امر معروف كنند.نگذارند كار هاي ناپسند و غلط رواج پيدا كند.همه راههاي نفوذ دشمن را ببندند . در برابر حكومتهاي فاسد كه ميخواهند از راه هاي فكري مختلف ما را نابود كنند يا سر نوشتمان را به دست بگيرند،يا اينكه به كشور هاي مسلمان حمله نظامي كنند،از اسلام و مسلمانان دفاع كنيم.

ما بايد هر چه بيشتر و بهتر آماده شويم تا لياقت پيدا كنيم سرباز امام زمان باشيم

انشا الله

فايده هاي انتظار

حضرت علي مي فرمايد:(انتظار ظهور مهدي بالاترين عبادت است.)

كسي كه منتظر امام زمان (عج) است دلش پر از اميد است و ميداند خداوند روزي نجات بخش جهان را ميفرستد.

كسي كه منتظر امام مهدي(عج)است فكر ميكند كه براي آماده كردن حكومت مهدي چه مي تواند بكند.

كسي كه منتظر امام قائم(عج)است مشكلات و گرفتاريها را ساده و كوچك ميبيند و غقيده دار در سايه هر مشكلي آساني است(ان مع العسرا يسرا)

كسي كه منتظر منتقم حضرت فاطمه (ع)است دوست دارد ،سرباز فداكاري باشد و چون ميداند كه امام زمان (عج)او را ميبيند ،اخلاقش را اصلاح و قلبش را پاك مي كند.

كسي كه منتظر حضرت مهدي (عج)است عقيده دارد به دست حضرت مهدي (عج) قانونهاي قرآن اجرا خواهد اجرا شد.به همين خاطر قرآن را دوست دارد،آن را تلاوت ميكند،قرآن را حفظ ميكند ،به آياتش عمل ميكند،و به ديگران ياد ميدهد.

كسي كه منتظر امام زمان(عج)است ،مثل يك عاشق سرگردان به دنبال امام ميگردد و آرزو دارد روي ماهش را ببيند.

كسي كه منتظر امام زمان (عج)است ،آماده جانبازي در راه آن امام است و فقط منتظر است كه امام به او فرمان جهاد بدهد.

كسي كه منتظر حضرت صاحب الزمان (عج)است از همه ي قدرتها نا اميد است و فقط به قدرت خدا دل بسته است.

كسي كه منتظر امام زمان (عج)است به غيب و كمك هاي آسماني عقيده دارد.

كسي كه منتظر حضرت مهدي (عج) است ميداند كه اين دنيا صاحب دارد

امتحان بزرگ

 

خداوند مسلمانان را در زمان غيبت امام زمان(عج) امتحان ميكند ،تا  معلوم شود آيا در اعتقاداتشان محكمو استوار هستند؟

آيا در مقابل دشمنان مثل شير مي خوروشند؟

آيا دنيا را براي آمدن امام زمان آماده ميكنند؟

.

.

.

چه امتحان بزرگ و سختيه اين دوتا واقعا راست ميگم

امام در ميان مردم

از امام پرسيدند:امام غايب براي مردم چه فايده اي دارد؟فرمود:امام زمان (عج)مثل ورشيدي است كه پشت ابر پنهان شده است.امام زمان(عج)به حكم خداوند زنده و حاضر است. مارا ميبيند و از حال ما باخبر است.در مجلس ها رفت و آمد دارد وگرفتاريهاي مسلمانانرا حل ميكند . هرسال در مراسم حج شركت ميند .حتّي ممكن است مردم ايشان را ببيند،امّا نشناسند.امام همه را ميبيند و همه را مي شناسد و بعضي از بنده هاي پاك و شايسته خدا را موردمحبت و لطف خودش قرار ميدهد .عدّهاي از مردم معجزه ها و چهره نوراني آن امام عزيز (عج)را از نزديك ديده اند و مشكلات آنها به دست مبارك آن حضرت(عج)حل شده است.

وقت ظهورحضرت(عج)

امام زمان(عج)در پايان دوره غيبت طولاني به فرمان خداي بزرگ ظهور ميكند . روايتهايي از يازده امام در باره ظهور حضرت مهدي (عج) باقي مانده است.از اين روايتها معلوم ميشود كه حضرت(عج)به دستور خدا در مكّه كنار كعبه ظهور مي كند .

پرچم ،عمامه و پيراهن پيغمبر را با خودش دارد و فرشتگان به او كمك ميكنند.حضرت مهدي (عج) با حالتي خشمگين و خونخواه قيام ميكند،دشمنان خدا واسلام را از بين ميبرد . از ستمگران انتقام ميگيرد.

ياران خاصّ حضرت مهدي (عج) 313 نفر هستند .آنها در مكّه با حضرت بيعت ميكنند.مدّتي نيز همان جا مي مانند و بعد همراه امام به مدينه مي روند. آنها مرداني جنگجو،شجاع،با ايمان،نماز گزاران شب و شيران روز هستند.

دستور هاي رهبر و پيشواي خود را باجان و دل گوش ميكنند.آنها به هرجا بروند پيروز ميشوند . امام بعد از چند جنگ در مدينه به عراق و كوفه ميرود.عيسي مسيح(ع)از آسمان به زمين مي آيد و پشت سر امام نماز مي خواند. مركز حكومت امام زمان (عج) شهر كوفه است. دين را زنده مي كند . نادرستيها را از بين مي برد ،با قانونهاي قرآن و سنّت پيغمبر حكومت نو تشكيل ميدهد امام زمان (عج)مثل حضرت علي (ع)غذاي ساده مي خورد و لباس زبر و خشن مي پوشد. در زمان حكومت امام ،بركتهاي زمين بسيار و نعمت و محصول فراوان مي شود.فقر و تنگدستي از بين مي رود .همه در آسايش زندگي مي كنند.به طوري كه ديگر فقيري پيدا نمي شود تا خمس و زكات و صدقه را به او بدهند.مومنانبه عشق امام به كوفه ميروند و در آنجا زندگي ميكنند.براي كساني كه پشت سر امام نماز مي خوانند ،مسجد بسيار بزرگي ميسازند كه هزار در دارد.در حكومت امام دنيا پر از عدالت و امنيت مي شود. اگر پيرزني ظرفي از طلا بر روي سرش بگذارد و تنها و پياه از شهري به شهري ديگر برود ،هيچ كس مزاحم او نمي شود. كسي هم به طلا هاي او طمع نمي كند. زمين همه گنجهايي را كه در خود پنهان دارد به امام نشان مي دهدوامام همه ي ويرانيها را براي ستم ديده ها آباد ميكند. در زمان ظهور امام زمان(عج)به لطف خدا ،عقل انسانها كامل مي شود.

حضرت مهدي (عج)به روش حضرت داوود(ع)و حضرت محمد(ص)ميان مردم حكم مي كند. هر كاري ،رسول خدا(ص)انجام مي داد او هم انجام مي دهد.مثل پيغمبر (ص)كار هاي زشت،غلط و سنّتهاي جاهلي را ازبين مي برد و اسلام دوباره زنده ميشود.

وظيفه ما در زمان غيبت حضرت مهدي (عج)

بهتر است شيعيان اين دعا را بخوانند كه دين آنها را محكم و استوار نگه مي دارد يا الله يا رحمن يا رحيم يا مقّلب القلوب تبّت قبلي علي دينك .يعني اي خداي بخشنده،اي مهربان اي دگرگون كننده قلبها . دل مرا بر دين خودت استوار نگه دار.

علماي دين و وليّ فقيه نماينده امام زمان (عج)هستند.به نمايندگان آن حضرت احترام بگذاريم و از آنها پيروي و اطاعت كنيم.

براي سلامتي حضرت مهدي (عج)دعا كنيم و صدقه بدهيم.

براي حضرت صلوات بفرستيم و از خدا بخواهيم ظهور ايشان را نزديكتر كند.امام زمان(عج)مي فرمايد:(براي فرج ما بسيار دعا كنيد.چون گشايش در كار شما در آن است

در روزهاي جمعه ،غيد غدير و غيد قربان دعاي ندبه بخوانيم و در فراق حضرت مهدي (عج)اشك بريزيم.

هر وقت نام حضرت را مي شنويم از جايمان بلنده شده و بايستيم.

هر دعايي را كه مي خوانيم حضرت مهدي (عج)را در نظر داشته باشيم.

در گرفتاريها و كارهاي مهم به امام زمام متوسّل شويم.

به مسجدد جمكران قم برويم و نماز امام زمان (عج)را آنجا بخوانيم.

بهتر است ثواب كار هاي خوب را به امام هديه كنيم مثل تلاوت قرآن،حج عمره،طواف و زيارت حرم امامان .

هر چند در همه جا و همه وقت توبه كردن واجب است با اين حال چون يكي از دليل هاي طولاني شدن غيبت گناهان ماست،بايد بيشتر توجه كنيم.

 هميشه مردم را به ياد امام زمان(عج)بياندازيم.

رفتار و كارهاي هريك از شيعيان بايد تبليغي براي دين آن حضرت باشند.برنامه هاي ديني را رواج دهيم . در مجلس هاي مذهبي شركت كنيم .به كساني كه در اين مجلس ها را برگزار ميكنند كمك كنيم.

ما منتظر ظهور حضرت مهدي (عج)هستيم پس بايد برنامه زندگيمان طوري باشد كه امام (عج)از ما راضي شود.رفتار ما بايد نشان بدهد كه ما حكومت و عدالت آن حضرت(عج)را ميخواهيم.اگر قانون دين را زير پا بگذاريم ،به دستور هاي خدا،پيغمبرو امام بي اعتنا باشيم،بعد بگوئييم  ما منتظران امام زمان(عج)هستيم،دعاي ما قبول نمي شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

پايان                                                                                        اللهم عجّل الويك الفرج

 

                                                                                                 انشاالله

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات

به کودکان نیازمند کمک کنید!!!

our logo
سایت تفریحی قولونج
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • جوان دانلود
  • تراکتورسازی
  • سیب خنده
  • دانلود سرا | بهترین سایت دانلود
  • Music Amtlove
  • سایت تفریحی 90 لاو
  • رضا لیندا
  • گذراندن چن دقیقه وقت مفید
  • فروشگاه هاردی
  • جک و اس ام اس و لطیفه
  • بروزترین پایگاه تفریحی سرگرمی
  • مرجع دانلود كتاب هاي الكترونبكي
  • سایت تفریحی سرگرمی پرتو
  • مدل لباس و آرایش
  • کرج موزیک 98
  • پست های فیسبوکی
  • دانلود آهنگ و موزیک ویدیو جدید
  • وبلاگم
  • خرید اینترنتی
  • بهشت هرمزگان
  • عکس دختران اسرائیلی
  • هرچی که بخوای
  • سوالات و جزوه هاي رشته هاي فني
  • راز های ماسون ها
  • دانلود قالب های جدید برای رزبلاگ،بلاگفا،میهن بلاگ،بلاگ اسکای
  • مجله علمی تفریحی دیبا
  • ...::::هرچی بخوای هست::::...
  • جیرینگ
  • بهرتین سایت تفریحی
  • دنیای عشق
  • گرافیک 77
  • سایت عاشقانه تاپ تو پیک
  • MrJOKer
  • دانلود بهترینهای تورنت
  • عاشقانه ها
  • تفریح و سرگرمی
  • خرید گن لاغری مردانه
  • بهترین ابزار
  • سایت تفریحی 3003
  • قالب ناز
  • متفاوت . باور نکردنی
  • ㋡♕ده مگابایت♕㋡
  • نیوا گپ
  • کافه سرگرمی
  • صابون نرم کوسه آر پی
  • بهترین سایت دانلود
  • به روزترین سایت موسیقی در ایران
  • blue4music |بروز ترین مرجع موزیک و ویدیو
  • یه دلشکسته وبلاگی متفاوت
  • سرگرمی،خنده،طنز
  • همه چیز از همه جا
  • قاصدک | شبکه اجتماعی دانشجویان ایران
  • warcraftfans| گارنا, دوتا, دانلود مپ های
  • تاریخ نامه ایران
  • تبادل کده
  • دانلود بازی،مرورگر،قالب،کدهای تقلب بازی ها و....
  • فيس بوك جوانان خير
  • اس ام اس جدید
  • ايران من
  • الكسا چت
  • پسر روز
  • download
  • یکی بود یکی نبود
  • سایتی که پر از مطالب جذاب و اونجوریه
  • عمران و . . .
  • پارس ناز
  • ناز اس ام اس
  • مذهبی
  • تهران دانلود
  • سرگرمی بدون ثبت نام واسه 5 دقیقه کلیک کن
  • خرید شارژ ایرانسل
  • مطالب عاشقانه
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    دلیل ظهور حضرت بقیه الله العظم(عج) از دیدگاه شما؟
    رتبه و تولبار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2168
  • کل نظرات : 171
  • افراد آنلاین : 67
  • تعداد اعضا : 2777
  • آی پی امروز : 895
  • آی پی دیروز : 758
  • بازدید امروز : 1,443
  • باردید دیروز : 1,341
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8,860
  • بازدید ماه : 42,665
  • بازدید سال : 177,790
  • بازدید کلی : 1,807,924
  • کدهای اختصاصی
    SEO Reports for amiresmaeili.rzb.ir
    دعای فرج
    QR Code

    کیو آر کد سایت

    آموزش استفاده از QR-Code 

    اهنگ سایت